4 apr. 2012

Påsken närmar sig

Att vara på jobbet en stund igår var verkligen trevligt. Kul att träffa sina kollegor men också få höra lite om hur läget är på avdelningen. Blev grymt sugen på att jobba, längtar verkligen tillbaks har ju så långtråkigt hemma. Det är ju inte så att man går här och har semester och kan hitta på saker heller, för det går ju inte med den konstanta värken. Men, men bara 5 veckor kvar!

Idag tog jag mig till vattengympan efter 3 veckors uppehåll eftersom jag varit så förskyld och sjuk. Det var jätteskönt att komma i det varma vattnet och kunna slappna av i musklerna ordentligt. Fick även lite motion då jag idag kunde göra lite av övningarna utan att dö av smärta. Men nu sitter jag här hemma helt slut efter detta lilla äventyr så det blir att vila, vila och vila ända fram till tre tiden då min fina vän Lisa kommer över för en pratstund. Vi har ju mycket spännande saker framför oss då vi båda ska föda barn nu i maj. Ska blir mysigt att faktiskt känna någon sen innan denna gång man ska vara mammaledig, ska bli mysigt att kunna ses och att även  att dem små liven kan "leka" lite med varandra på en filt på golvet.

Påsken är här också. Imorgon är det redan skärtorsdag, men för oss är det en helt vanlig dag inga konstigheter. Långfredagen ska vi troligtvis spendera med min bror (bara han var ledig från jobbet). Då blir det bus med morbror för Casper och så ska vi laga till någon go middag på kvällen. Påskafton (lördag) kommer svärmor ner från stockholm och stannar till Påskdagen (söndag), inget planerat ännu vad vi ska hitta på men något mysigt blir det nog. Annandag påsk (måndag) är det preliminärt inplanerat att vi ska tvätta bilen och byta däck men vi får väl se hur vädret tänker betesig. Från att vi inte hade bestämt något att göra under påsk blev det på något magiskt sätt inbokat en del ändå. Kan man tänka sig!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar