9 feb. 2012

50%

Tro mig när jag säger att jag har ont
och tro inte att min högst önskan är att få gå hemma med smärta.

I tisdags var jag hon läkaren för att få en sjukskrivning pga fogglosningen som gör det i stort sätt omöjligt för mig att utföra mitt jobb. Att det sen skulle vissa sig att det spelar ingen roll vad jag har för yrke eller hur mycket smärta jag har så "fick" läkaren enbart sjukskriva mig 50%.

Jag blev så chockad och ledsen att eftermiddagen ägnades och många, många tårar.
För att få en sjukskrivning 100% måste jag ha fler utlåtanden om mitt tillstånd, vilket jag kan få av en sjukgymnast. Ringer självklart henne redan dagen efter men få då veta att hon minsann är på semester tills på måndag.

Både min chef och mina kollegor tycker jag borde blivit sjukskriven helt då dem alla ser att jag inte kan jobba. Men nu får man bita i sura äpplet tills jag kommer i kontakt med sjukgymnasten.
Detta innebär att jag åker till jobbet och sitter på en stol i 4 timmar om dagen. Jag kan varken springa efter barn, sitta på golvet, byta blöjor eller hjälpa till att klä på/av dem ytterkläderna. Jag känner mig mest ivägen och gör att mina närmsta kollegor får en tyngre arbetsbörda eftersom att jag inte kan hjälpa till. Allt detta leder till att jag mår så mycket bättre även psykiskt.

Efter mina 4 timmars på jobbet igår hade jag en sådan värk att jag måddeilla och ville helst bara gå och dö någon stans. Två dagar kvar nu, 8 timmar totalt tills de är helg och jag får två dagars vila.

Ibland undrar jag verkligen hur våra system egentligen fungerar och om dem är så bra som vi påstår att dem är här i Sverige. Jag tror inte att min smärt nu kommer att minska under dessa dagar jag jobbar utan snarare förvärra situationen.  Lyckas jag nu inte under nästa vecka få en sjukskrivning på 100% lär det nog bli så att jag tar tjänstledigt, för jobba det varken orkar jag eller kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar