23 feb. 2012

Ännu en natt

Jaha... hur gick det i natt då?
Jo, lite bättre igen.
Känns ändå som vi kommer framåt.

19.10 sov min lilla prins gott i sin säng
Jag och mannen fick kvällen för oss själv igen, skönt!

23.40 Vaknade han första gången och då bad jag pappa ta honom tillbaka.
Han blev lite sur för att han inte fick komma upp i vår säng och att mamma låg kvar i sängen.
Men ganska snart blev det tyst.

23.52 Kommer min man tillbaka.
Sover han verkligen redan?
Nej, nej...30 sekunder senare kommer vår lilla plutt

00.20 Kommer min man tillbaka igen.
Strax därpå kommer min lilla prins, då tar jag över.
Jag måste först dock gå och kissa först, vilket gör Casper helt förstörd och jätteledsen.

00.30 Ligger han i sin säng igen.
Han vänder och vrider på sig och kollar in att jag inte lämnar honom.

01.00 Slutar jag att sjung för honom, verkar ändå inte fungera och min röst orkar inte mer så här mitt i natten. Vad gör jag nu då för att få honom att verkligen somna in.
Helt plötsligt får han för sig att ställa sig upp och ska tända läslampan.
Jag lägger honom ner och börjar gunga honom till sömns.

01.20 Ligger jag äntligen i min säng igen och kan få somna om.

06.30 Ringer väckarklockan

06.50 Går jag in och väcker min lilla sovande prins som sover djupt.

Det går ju faktiskt bättre och bättre, det känns som vi går åt rätt håll.
Nu ska vi bara hålla detta vid liv och inte under några omständigheter bryta mönstret.
Inom 1-2 veckor till hoppas vi på att detta ska leda till att han sover igenom hela natten i sin säng.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar