28 feb. 2012

INTE blandat!!!!

Ibland, trots att man egentligen så väl vet hur det ska vara så glömmer man. Största anledningen till varför jag glömde igår berodde på trötthet och värk. Nu ska jag förklara för er vad det hela handlar om. Min älskade lilla son har sen en tid tillbaka kommit in i den här matperioden då inget får blandas på talriken. Han vill se vad som ligger där och ibland väljer han bort det ena eller det andra. Jag är inte så noga med att man måste äta upp eller att man måste äta både proteiner och kolhydrater. Han klarar sig och fixar den balansen  rätt bra själv.

Men när jag igår då av rena farten blandar ihop potatisen, de hemmagjorda köttbullarna med gräddsåsen får jag en son som är helt hysterisk och vägrar röra sin talrik. Ber istället om mer köttbullar från uppläggningsfatet. Innan jag då fattar att det är jag som gjort helt fel genom att blanda allt, hinner jag bli lite halvt frustrerad. Det hela slutar ju med att jag hämtar en ny talrik och han får en ny potatis och nya köttbullar och denna gång blandas det inte.

Det är spännande med barn, om inte annat väldigt utmanande ibland. Speciellt när man själv inte är sitt 100% jag och inte alls är i topp form.

/Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar