12 sep. 2012

4 års förlovning!

För 4 år sedan gav vi varandra ringar och förlovade oss!
2008-09-12
Det var ett tecken på vår kärlek till varandra men också en symbol för att vi vill tillbringa livet tillsammans.
Vi hade då nyligen flyttat in i en "vanlig" lägenhet från studentlägenheten och bodde på Gotland. Jag hade börjat på mitt första jobb som lärare och M studerade på sitt sista år.

2009-07-22
Mindre än ett år senare gifte vi oss!
Vi hade nu flyttat upp till Märsta strax utan för Stockholm.
Jag börja jobba på en ny öppnad förskola i Solna och M sökte programeringsjobb samt jobba hos in pappa i däckverkstaden.

2010-07-07
Två år senare föddes vår lilla son.
Vi bodde fortfarande kvar i Märsta och jag gick på föräldraledighet.
Jag började längta hem till min hemstad och M hade ännu inte fått tag i ett fast jobb.

2011-01-01
Två och ett halvt år senare hade vi flyttat ner till Norrköping.
Lyckan vänder och vi börjar må bra som familj och vi trivdes.
M startar eget företag och på sensommaren börjar jag jobba igen. Nu på en ny förskola och var med och öppna en ny avdelning.

2012-05-14
Nästan fyra år senare föds får lilla dotter.
Vi har nu köpt en bostadsrätt och bosatt oss i de område jag själv vuxit upp i.
M har fast jobb på ett företag inne i stan.
Jag är nu återigen föräldraledig från min tjänst.

Vi är lyckliga!
Jag är lycklig och älskar mitt liv!

Det är mycket som hänt i våra liv de senaste fyra åren.
Jag undrar bara vad mer som livet kommer erbjuda.

Frågan är om man kan bli ännu mer lycklig i livet?
Är det så, så väntar jag med stor förtjusning!

/L

1 kommentar:

  1. Man kan bli mer lycklig i livet <3 Den dagen man får barnbarn <3 <3

    SvaraRadera