12 sep. 2012

Vill ha sällskap på kvällen

Man blir snabbt van vid att inte vara ensam, så när man väl är det blir det väldigt tomt. Igår hade M konferens på jobbet och var bort HELA dagen. Åkte strax innan kl åtta och var hemma igen kring halv elva på kvällen. Det var en väldigt lllllåååååånnnnnngggg dag! Det gick ändå förvånansvärt bra att vara själv med båda barnen under middag och nattningen. När de båda sov gott i sina sängar stod jag där och kände mig väldigt ensam. Tog fram en massa ljus och tände upp i vardagsrummet, koka mig lite te och tog fram min bok som jag läser just nu och satte mig skönt i soffan.




Min fina vän gör detta varje kväll. Sitter ensam med sin lilla skruttan då mannen är och jobbar. Jag avundas henne inte för fy så tråkigt. Visst kan det vara skönt att vara själv ibland men att vara det varje kväll... 
Tycker hon är super strong! Sänder henne varma tankar ikväll!
Hennes fördel är väll dock att få ha mannen hemma på förmiddagen och att dem kan äta lunch tillsammans.






Tror jag tagit sista sommarbilden för i år också. På en ensam liten blomma som fortfarande såg vacker ut på lekparken när vi var där och lekte idag. Känner verkligen att hösten kommer med stormsteg, löven på en del träd har börjat bli gula och det är inte direkt varma vindrar som blåser i träden längre. Snart är det väl dags att dra fram alla sina vinterkläder igen. Men till dess tänker jag försöka njuta av det lilla som finns kvar, som påminner om sommaren.

/L

1 kommentar:

  1. Tack så mycket vännen...! Ikväll är inte av någon konstig anledning extra jobbigt att vara själv!

    Ses imorn =)
    Kram

    SvaraRadera