6 sep. 2012

Stolt Lärare!

Igår kom ett litet mail från Skolverket till mig...Nervöst!
När jag öppnar och läser ser jag att dem nu tagit beslut om mina legitimationer. Hade nästa glömt det hela då jag skickade in min ansökan förra hösten, det har verkligen tagit tid för dem att ta ett beslut men nu kom det äntligen.

Beslutet blev att jag från och med nu är legitimerad Lärare för grundskolan och Förskolan. Med andra ord jag har rätt att arbeta i Förskolan, Fritidshem, Förskolklass och i Grundskolan åk 1-3. Känns helt underbart! Jag är riktigt stolt över mig själv!

Det ända som nu fattas är att Lärare oavsett vart man arbetar och oberoende på ålder på eleverna att man ska få bra betalt. Jag väntar med spänning på vad medlingen kommer att sluta på. Jag hoppas på en riktigt bra avtal och att politikerna ger med sig.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar