22 sep. 2012

Rinnande vatten

Igår blev äntligen kranen i köket fixad, så nu har vi rinnande vatten i köket igen - MYCKET skönt vill jag lova. Dagarna utan vatten i köket fick mig att inse hur beroende  man faktiskt är av detta vatten. Man kände sig helt låst, mer än vad jag hade gjort om jag inte haft barn tror jag.

Min fina och snälla pappa hjälpte oss till slut. Vi trodde vi hade köpt rätt grejer men icke. Själva blandaren var ju inte så svår att köpa ny men sen att hitta rätt saker för att koppla in slangarna det var inte det lättaste. Även min pappa hade en del problem och det sluta med att han åkte halva stan runt för att hitta rätt grejer, efter det att även han köpte fel första gången. Men duktig som han är min pappa fann han rätt saker tillslut och hjälpte oss att få dit slangarna.
TACK SNÄLLA PAPPA!!!

Idag har vi gjort den där tråkiga veckohandlingen. Casper fick ett utbrott då det inte fanns någon liten kundvagn till honom. När han och jag senare gick tillbaka för att se om någon lämnat tillbaka en så fanns det ingen då heller. Krokodil tårarna kom! Men precis innan vi skulle gå tillbaka in i affären kommer en mamma och hennes dotter med en vagn, vilken lycka! Tycker nästan att Ica Maxi borde införskaffa fler barnkundvagnar (tror det finns typ 3-4 stycken).

På kvällen blev det kyckling och broccoli paj till middag!
Mumma tyckte hela familjen (inte Cleo som enbart satt med och titta på).

Vad åt ni för smarrig lördags middag?
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar