23 sep. 2012

Vägning #6

Med vetskapen om att jag inte fått till direkt någon motion mer än promenaderna till och från Caspers förskola denna vecka. Plus att jag kanske inte varit super duktig med kosten.
Själva maten har jag ätit bra men när det kommer till det där med fika....

Fika är nog en föräldraledig mammas värsta fiende.
När man jobbar finns inte direkt den tiden på samma sätt.

Igår kväll innan jag somna funderade jag djupt på hur jag kom på denna briljanta ide att blotta mig själv med vad jag väger. Det är ju super pinsamt när/om det inte går så bra.
Men nu på morgon har jag försökt att vända på mitt tankesätt.

  • Jag blir mer puchad att berätta för "världen" och det får mig att kämpa vidare och inte "ge upp".
  • Jag kanske kan motivera andra genom att vissa min verklighet? (inbillar mig de i alla fall).
  • Jag kan följa mina framsteg själv, vilket ger en enorm kick.
  • Jag har blivit av med Cleos gravidkilon, nu är det bara Caspers kvar.
  • Det gör inget om jag står still eller går ner väldigt lite en vecka. De gör bara att kroppen får en chans att hinna med i viktnergången och förhoppningsvis blir det inte lika mycket "kängurumage" när jag väl når min vikt.


Nu då till dagens vägning!

Förra veckan visade vågen;
81,3kg

Idag;
81,3kg

Jag känner mig ändå ganska nöjd.
Eftersom att veckan inte varit den bästa känner jag mig glad för att vågen vissa det samma som förra veckan. Detta gjorde nästan att jag fick ny energi och blev återigen motiverad.
Nästa veckan kanske jag kommer under 81 sträcket.
Nån extra promenad och mindre fika så är det nog helt möjligt.

Heja mig!
/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar